Sarıgöl Belediyesi Katı Atık Tarife Raporu 2020
26 Kasım 2019 Salı
SARIGÖL BELEDİYE BAŞKANLIĞI 2020 YILI EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU
İÇİNDEKİLER
|
AÇIKLAMA
|
SAYFA
|
1.
|
GİRİŞ
|
1
|
1.1
|
Evsel Katı Atık İdaresi Hakkında Genel Bilgi
|
1
|
2.
|
HİZMET KAPSAMI
|
1
|
3.
|
TAM MALİYET HESABI
|
1
|
4-
|
MALİYETLERİN HESAPLANMA YÖNTEMLERİ
|
3
|
4.1
|
Maliyet Kalemlerinin Hesaplanması
|
3
|
4.1.1
|
Direkt Maliyetler
|
3
|
4.1.1.1
|
Personel Giderleri
|
3
|
4.1.1.2
|
Sözleşmeye Bağlı Giderler
|
4
|
4.1.1.3
|
Akaryakıt Giderleri
|
5
|
4.1.1.4
|
Bakım Onarım Giderleri ve Diğer Giderler
|
6
|
4.1.1.5
|
Kurumlar Vergisi ve Ozkaynak Getirisi
|
6
|
5
|
NET SİSTEM MALİYETİNDEN MAHSUBU GEREKEN ÇEVRE TEMİZLİK VERGİSİNİN HESAPLANMASI
|
6
|
6
|
TOPLAM SİSTEM MALİYETİ
|
7
|
7
|
İLÇEMİZDE ÜRETİLEN EVSEL KATI ATIK MİKTARI
|
8
|
8
|
ATIK MİKTARININ HESAPLANMASI VE TARİFELER
|
9
|
8.1
|
Tarife Hesaplama İlkeleri
|
9
|
8.2
|
Kılavuza Göre Evsel Katı Atık Miktarının Hesaplanması
|
12
|
8.2.1
|
Konutlara Ait Evsel Katı Atık Miktarı Hesabı
|
12
|
8.2.2
|
Okullar, Kreşler, Dershaneler, vb. Yerlere Ait Evsel Katı Atık Miktarı Hesabı
|
13
|
8.2.3
|
Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Ait Evsel Katı Atık Miktarı Hesabı
|
14
|
8.2.4
|
Hastanelere Ait Evsel Atık Miktarı Hesabı
|
15
|
8.2.5
|
Yeme, İçme, Eğlence Yer. Marketler Evsel Atık Miktarı Hesabı
|
16
|
8.2.6
|
Diğer Ticari Olmayan Kurumlar(Dernekler, Sivil Toplum Kuruluşları)
|
17
|
8.2.7
|
Diğer Ticarethaneler (Bakkal, Berber ve Kuaförler, Kırtasiye, Küçük İmalathaneler vb. işyerleri)
|
18
|
8.2.8
|
Bürolar
|
19
|
8.2.9
|
Oteller ve Yurtlar
|
20
|
8.2.10
|
Sanayi Kuruluşları
|
21
|
9.
|
FATURALAMA VE MUHASEBELEŞTIRME
|
22
|
9.1.
|
Faturalama İlkeleri
|
22
|
9.2.
|
Muhasebeleştirme
|
22
|
10.
|
VATANDAŞIN BİLGİLENDİRİLMESİ
|
22
|
11.
|
SONUÇ
|
22
|
|
EVSEL KATI ATIK TOPLAMA HİZMETİ ÜCRET TARİFESİ
|
23
|
TABLOLAR DİZİNİ
|
Tablo:
|
1)
|
Direkt Personel Giderlerinin Hesaplanması Tablosu
|
Tablo:
|
2)
|
Sözleşmeye Bağlanmış Giderler
|
Tablo:
|
3)
|
Akaryakıt Giderleri Tablosu
|
Tablo:
|
4)
|
Bakım Onarım ve Diğer Giderler
|
Tablo:
|
5)
|
Çevre Temizlik Vergisinin Hesaplanması
|
Tablo:
|
6)
|
Evsel Katı Atık Maliyetinin Hesaplanması
|
Tablo:
|
7)
|
Üretilen Evsel Katı Atık Miktarının Hesaplanması
|
Tablo:
|
8)
|
Üretilen Evsel Katı Atık Miktarının Oransal Dağılımı
|
Tablo
|
9)
|
Maliyet Hesaplama Tablosu
|
Tablo
|
10) Kentsel ve Kırsal Konutlarda Kullanılacak Hesaplama Değerleri
|
Tablo
|
11) Kentsel ve Kırsal Konutlardaki Tarifeler İle Tahakkuk Tutarları
|
Tablo
|
12) Okul, Dershane, Kreş, Kurs Tarifeleri ve Tahakkuk Tutarları
|
Tablo
|
13) Kamu Binaları Tarifeleri ve Tahakkuk Tutarları
|
Tablo
|
14) Hastaneler ve Yurtlardaki Tarifeler ve Tahakkuk Tutarları
|
Tablo
|
15) Restoranlar, Yeme, İçme, Eğlence Yer. Banka, Marketlerdeki Tarifeler ve Tahakkuk Tutarları
|
Tablo
|
16) Diğer Cari Olmayan Kuruluşlardaki Tarifeler ve Tahakkuk Tutarları
|
Tablo
|
17) Diğer Ticaret Hanelerdeki Tarifeler ve Tahakkuk Tutarları
|
Tablo
|
18) Büro vb. Tarifeler ve Tahakkuk Tutarları
|
Tablo
|
19) Otel, Pansiyon Tarifeleri ve Tahakkuk Tutarları
|
Tablo
|
20) Sanayi Kuruluşları Tarifeleri ve Tahakkuk Tutarları
|
Tablo
|
21) Evsel Katı Atık Toplama Hizmeti Ücret Tarifesi
|
- GİRİŞ
Evsel Katı Atık İdaresi Hakkında Genel Bilgi:
Sarıgöl ilçe 2018 yılı nüfusu toplam 35.957’tür.Yerleşim Yeri yaklaşık 423 Km2 320 metre
alanda toplamda 35 adet mahalle bulunmaktadır.İlçemiz Merkez İlçesi olup Merkezimizde Resmi Kurumlar, Bankalar, Esnaflar ve Sivil Toplum Kuruluşlarının yer alması sebebiyle trafik yoğunluğu ve hareketlilik yaşanmaktadır. Tüm bu hususlar evsel katı atık toplama maliyetlerinde etken unsurlardır.
- HİZMET KAPSAMI:
Manisa Sarıgöl Belediyesi İlçe Sınırlan içerisinde yer alan 35 Mahalle ve bu mahallelerdeki tüm meydan, bulvar, cadde, sokak ve pazaryerlerinde bulunan çeşitli atık üreticilerinden (Konutlar, Kamu, Ticari ve Ticari olmayan Kuruluşlar ile sanayi kuruluşları) toplanarak ilçemiz sınırları içerisinde bulunan Vahşi Depolama alanına nakledilmesi ile gerçekleşmektedir. Evsel Katı atık idaresi Bu Hizmeti Yapılan ihale sonucunda Şirkete devretmiştir.
- TAM MALİYET HESABI:
Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul Ve Esaslara İlişkin Yönetmelik, evsel katı atık idarelerinin tarifelerini saptarken tam maliyet ve kirleten öder ilkelerini kullanmalarını zorunlu kılmaktadır. Bu raporda “tarife” terimi bir evsel katı atık idaresinin, malzeme, yakıt, elektrik, sabit varlıklar ve personel kullanımından doğan maliyetlerin yanı sıra hizmetin sağlanması sırasında ortaya çıkan diğer maliyetleri de kapsar. Kurumlar vergisi de dahil olmak üzere harçlar ve diğer zorunlu ödemeler de tarife hesaplamalarına eklenir. Hizmetin tam maliyet evsel katı atık idaresinin finansman ve yatırım faaliyetleri ile ilişkili maliyetlerini içerebilir. Bunlar Finansman kaynakların kullanımı; gayrimenkul satın alınması veya tahsisi; sabit varlıkların tedariki, rehabilitasyonu, yenilenmesi ve iyileştirilmesi veya tesisin genişletilmesi için tüm yıl boyunca planlanan nakit ödemeler, hizmet sağlanması sırasında tahakkuk eden diğer maliyetler evsel katı atık ile ilgili verdiği tüm hizmetler karşılığında ortaya çıkan toplam sistem maliyetinin bu hizmetlerden yararlanan atık üreticilerine yansıtılmasına yönelik yöntemi ve bu yöntemle hesaplanmış ücretler listesini ifade etmektedir.
Maliyet artı yönteminde, sağlanan hizmete ait tüm maliyetlerin belirlenmesi tarife hesaplamasının temelini oluşturmaktadır. Bu yöntemde, öncelikle, sistemin mevcut ihtiyaçları kapsamında oluşan maliyetler hesaplanır. Daha sonra hizmetlerin uzun vadede sürdürülebilirliğini sağlamak için gerekli özkaynak getirisi maliyetler toplamına eklenir. Bir başka deyişle;
Toplam Sistem Maliyeti = Evsel Katı Atık Hizmetleri Maliyeti + Özkaynak Getirisi olarak tanımlanabilir. 2872 Sayılı Çevre Kanunun 11. Maddesi uyarınca evsel katı atık hizmetlerinden tahsil edilen ücretler evsel katı atık ile ilgili hizmetler dışında kullanılamaz. Bu doğrultuda Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik, evsel katı atık idarelerinin tarifelerini tam maliyet esasına göre toplam sistem maliyeti üzerinden belirlemelerini gerektirmektedir. Bu raporda toplam sistem maliyetin hesaplanması için maliyet artı yöntemi kullanılmıştır. Evsel atık miktarının hesaplanmasında Katı Atıkların Kontrolü Yönetmeliğinde yapılan “Evsel Atık” anımı dikkate alınmıştır. Konutlardan ve işyerlerinden alman Çevre Temizlik Vergisi’nin bu Raporda yer alan Toplam Sistem Maliyetinden mahsup edileceği öngörülmüştür. Ayrıca maliyet unsurları KDV dahil hesaplandığı için evsel katı atık tarifesinde belirlenen tutarlarda KDV dahil tutarlardır.
- MALİYETLERİN HESAPLANMA YÖNTEMLERİ:
Evsel Katı Atık İdaresi olan belediyemizin maliyet kalemleri aşağıdaki bölümlerde detaylı olarak ele alınacaktır. Maliyet hesaplamasının temelini gerçekleşen maliyetler oluşturmaktadır. Bu nedenle geçmiş yılın verileri maliyet hesaplanmasında kullanılacaktır. Ancak yasal olarak dönüşü olmayan sözleşme maliyetlerinin de maliyet hesabına eklenmesi ilke olduğundan bu tür maliyetler tam maliyetin oluşturulmasında dikkate alınacaktır.
- Maliyet Kalemlerinin Hesaplanması:
- Direkt Maliyetler:
Evsel katı atık üretimi ile doğrudan bağlantılı olan direkt maliyetlere aşağıda yer verilmiştir. Direkt personel maliyetleri hesaplanırken 2019 yılı baz alınmıştır. Çöp toplama ve taşıma hizmetleri için Temizlik İşleri Müdürlüğünde fiilen çalışan personel olarak 1 Memur görev yapmaktadır.
Buna göre direkt personel maliyetleri aşağıda hesaplanmıştır.
- Personel Giderleri:
Tablo: (1)
DİREKT PERSONEL GİDERLERİNİN HESAPLANMASI TABLOSU
|
Tam Zamanlı Çalışan Personel
|
Sayı
|
Toplam Maliyet
|
Paylaşım Oranı
%
|
Memur Personel
|
1
|
135.000,00
|
33%
|
Diğer Direkt Personel Giderleri (Kıdem Tazminatı)
|
|
477.000,00
|
77%
|
TOPLAM
|
1
|
612.000,00
|
100%
|
Tablo: (2)
SÖZLEŞMEYE BAĞLANMIŞ GİDERLER
|
EVSEL KATI ATIKLARIN TOPLANMASI SÜPÜRÜLMESİ VE TAŞINMASI HİZMETİ
|
DÖNEM
|
HAKEDİŞ BEDELİ
|
OCAK
|
139.117,41
|
ŞUBAT
|
133.535,56
|
MART
|
136.210,93
|
NİSAN
|
138.038,93
|
MAYIS
|
137.474,37
|
HAZİRAN
|
139.510,38
|
TEMMUZ
|
145.316,01
|
AĞUSTOS
|
146.898,57
|
EYLÜL
|
135.709,07
|
EKİM
|
145.316,01
|
KASIM
|
146.898,57
|
ARALIK
|
135.709,07
|
TOPLAM
|
1.679.734,88
|
Ocak ve Eylül Aylarını kapsayan 9 aylık uygulamanın ortalaması alınarak belirlenmiştir.
4.1.1.3Akaryakıt Giderleri:
Tablo: (3)
|
AKARYAKIT GİDERLERİ
|
|
I
|
DÖNEM
|
KİLOMETRE
|
TÜKETİLEN AKARYAKIT LT
|
TUTAR
|
OCAK
|
8.287
|
5.353,99
|
28.204,82
|
ŞUBAT
|
7.052
|
4.555,97
|
24.000,85
|
MART
|
9.525
|
6.153,57
|
32.417,05
|
NİSAN
|
8.174
|
5.280,80
|
27.819,30
|
MAYIS
|
8.366
|
5.405,01
|
28.473,63
|
HAZİRAN
|
6.375
|
4.118,40
|
21.695,78
|
TEMMUZ
|
9.055
|
5.849,78
|
30.816,66
|
AĞUSTOS
|
9.103
|
5.880,73
|
30.979,73
|
EYLÜL
|
9.185
|
5.934,11
|
31.260,91
|
EKİM
|
9.055
|
5.849,78
|
30.816,66
|
KASIM
|
9.103
|
5.880,73
|
30.979,73
|
ARALIK
|
9.185
|
5.934,11
|
31.260,91
|
TOPLAM
|
102.465
|
66.196,98
|
348.726,03
|
Ocak ve Eylül aylarını kapsayan 9 aylık uygulamanın ortalaması alınarak belirlenmiştir.
Tablo: (4)
BAKIM ONARIM VE DİĞER GİDERLERİ
|
GİDER ADI
|
TUTAR
|
BAKIM ONARIM
|
191.907,00
|
DİĞER GİDERLER (Konteynır, Kırtasiye, Sallama Kova,
|
273,330,00
|
AMORTİSMAN
|
29.550,00
|
ÖZKAYNAK GETİRİSİ %5
|
156.762,40
|
TOPLAM
|
651.349,40
|
4.1.1.5Kurumlar Vergisi ve Özkaynak Getirisi:
Kılavuzda yapılan açıklamalara göre Dönem karı üzerinden ilgili mevzuat hükümlerine göre hesaplanan vergi ve yasal yükümlülük karşılıkları toplam sistem maliyetine dahil edilmelidir. Diğer taraftan Özkaynakların diğer kamusal amaçlar yerine evsel katı atık hizmeti için kullanılmasından doğan fırsat maliyetini karşılayacak bir fon yaratmak amacıyla toplam sistem maliyetine eklenmesi gerekmektedir. Bu Sebeple Özkaynak Getirisi Toplam Maliyetin %5i eklenmiştir.
5-ÇEVRE TEMİZLİK VERGİSİNİN MALİYET HESABINDAN DÜŞÜLMESİ:
Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan Evsel katı atık idarelerine, atık üreticilerine sağladıkları evsel katı atık hizmetleri için evsel katı atık tarifelerinin ve ücretlerinin saptanması konusunda yol gösteren Kılavuzda yapılan açıklamalara göre Tam maliyet belirlenmesinde mükerrer hesaplama olmaması için; 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun Mükerrer 44 üncü maddesi hükmü gereğince alınan çevre temizlik vergisi toplam sistem maliyetinden çıkartılması gerekmektedir. Buna göre Mali Hizmetler Müdürlüğünden alınan verilere göre sistem maliyetinden düşülmesi gereken Çevre Temizlik Vergisi aşağıda hesaplanmıştır.
ТаЫо:(5) Çevre Temizlik Vergisinin Hesaplanması
|
2019Yılı Çevre Temizlik Vergisi Tahakkuk Tutarı
|
377.000,00
|
Evsel Katı Atık Maliyetinden Mahsubu Gereken Tutar
|
377.000,00
|
Mali Hizmetler Müdürlüğü verilerinde alınan Bilgiler Doğrultusunda Toplam ÇTV Tahakkuk tutarı 377.000,00 TL’nin Evsel Katı Atık Toplam Maliyetinin hesaplanmasında dikkate alınması gerekmektedir.
6-TOPLAM SİSTEM MALİYETİ
Toplam sistem maliyeti, direkt ve dolaylı maliyetler, finansman maliyeti, kurumlar vergisi ve özkaynakgetirisi toplamıdır. Yukarıda yer alan verilere göre Sarıgöl Belediyesi Evsel Katı Atık Yönetiminin Toplam Sistem Maliyeti aşağıda hesaplanmıştır.
Tablo:(6) Evsel Katı Atık Maliyetinin Hesaplanması
EVSEL KATI ATIK MALİYET HESABI
İş ve Hizmet Sözleşmelerinden Doğan maliyet (Evsel Katı Atık Toplama Hizmetleri Hizmet Âlımı Hakediş Tutarları(12 Aylık)
|
1.679,734,88
|
Memur Personel Giderleri
|
612.000,00
|
Akaryakıt Gideri
|
348.726,03
|
Bakım ve Onarım Giderleri
|
191.907,00
|
Diğer Giderler
|
273.330,00
|
(+) Amortisman
|
29.550,00
|
TOPLAM
|
3.135.247,91
|
(+) Özkaynak Getirisi %5
|
156.762,40
|
Toplam Maliyet
|
3.292.010,31
|
2019 Yılı Tahakkuk Edilen Çevre Temizlik Vergisi Maski Dahil(-)
|
-377.000,00
|
TOPLAM NET SİSTEM MALİYETİ
|
2.915.010,31
|
- İLÇEMİZDE ÜRETİLEN EVSEL KATI ATIKMİKTARI:
Sarıgöl Belediyesi sınırları içerisinde 2019 yılında toplanan evsel katı atık miktarları Temizlik İşleri Müdürlüğü verilerine göre aşağıdaki gibi gerçekleşmiştir.
Tablo:(7) Üretilen Evsel Katı Atık Miktarının Hesaplanması
|
2019YILINDA TOPLANAN EVSEL KATI ATIKMİKTARI
|
AYLAR
|
MİKTAR(TON)
|
OCAK
|
1070
|
ŞUBAT
|
888
|
MART
|
921
|
NİSAN
|
857
|
MAYIS
|
668
|
HAZİRAN
|
735
|
TEMMUZ
|
844
|
AĞUSTOS
|
890
|
EYLÜL
|
775
|
EKİM
|
981
|
KASIM
|
910
|
ARALIK
|
950
|
TOPLAM
|
10.489
|
Ocak ve EylülAylarını kapsayan 9 aylık uygulamanın ortalaması alınarak belirlenmiştir.
2019 yılında toplanan evsel katı atık miktarının ilgili kılavuzda verilen tablolarda yer alan Kabul değerler ve aralıklar doğrultusunda hesaplanmıştır. İlçemizde Tarife Gruplarına Göre Dağılımı aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
Buna göre;
Tablo:(8)
ATIKÜRETİCİSİ
|
ATIK MİKTARI (TON)
|
DAĞILIM ORANI %
|
Konut ve Konut Harici Oranlama
|
Kentsel Konut Atık Ücreti
|
4.600
|
43,85%
|
68,63%
|
Kırsal Konut Atık Ücreti
|
2.600
|
24,78%
|
Bürolar
|
3
|
0,002%
|
|
Kamu Binaları
|
18
|
0,17 %
|
|
Restorant, Market
|
63
|
0,06%
|
|
Oteller
|
3
|
0,002%
|
|
Sanayi
|
0
|
0%
|
31,37%
|
Okullar
|
17.59
|
0,78%
|
|
Sağlık Kuruluşları
|
4,30
|
0,04%
|
|
Diğer Ticarethaneler
|
1877,11
|
17,89%
|
|
Pazar Yerleri
|
1300
|
12,39%
|
|
Diğer Cari Olmayan Kuruluşlar
|
3
|
0,002
|
|
TOPLAM ATIK MİKTARI
|
10.489
|
100,00%
|
100,00%
|
Evsel Katı Atık Üretiminin 68,63 % Konutlar tarafından üretilmekte olup; 31,37 %’si Konut dışı atık üreticileri tarafından üretilmektedir.
8. ATIК MİKTARININ HESAPLANMASI VE TARİFELER:
- Tarife Hesaplama İlkeleri:
Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul Ve Esaslara İlişkin Yönetmelik, evsel katı atık idarelerinin tarifelerini saptarken tam maliyet ve kirleten öder ilkelerini kullanmalarını zorunlu kılmaktadır. Bu raporda “tarife” terimi bir evsel katı atık idaresinin, evsel katı atık ile ilgili verdiği tüm hizmetler karşılığında ortaya çıkan toplam sistem maliyetinin bu hizmetlerden yararlanan atık üreticilerine yansıtılmasına yönelik yöntemi ve bu yöntemle hesaplanmış ücretler listesini ifade etmektedir.
Maliyet artı yönteminde, sağlanan hizmete ait tüm maliyetlerin belirlenmesi tarife hesaplamasının temelini oluşturmaktadır. Bu yöntemde, öncelikle, sistemin mevcut ihtiyaçları kapsamında oluşan maliyetler hesaplanır. Daha sonra hizmetlerin uzun vadede sürdürülebilirliğini sağlamak için gerekli özkaynak getirisi maliyetler toplamına eklenir. Bir başka deyişle;
Toplam Sistem Maliyeti = Evsel Katı Atık Hizmetleri Maliyeti + Özkaynak Getirisi olarak tanımlanabilir.
Tarife hesaplamasında şu adımlar izlenmiştir:
- Hizmetin kapsamı tanımlanmıştır.
- Tanımlanan hizmetin sağlanması için tam maliyeti hesaplanmıştır.
- Özkaynak getirisi hesaplanmıştır.
- Toplam sistem maliyetinin farklı atık üreticilerine dağıtımı yapılmıştır.
- Tam maliyet belirlenmesinde mükerrer hesaplama olmaması için; 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun Mükerrer 44 üncü maddesi hükmü gereğince alınan çevre temizlik vergisi toplam sistem maliyetinden çıkartılmıştır.
- Kılavuzun 6.3 Tarife Yapısı başlıklı bölümünde yapılan “Ayrıca tarifelerin belirlenmesinde atık üreticilerinin karşılaya bilirlik düzeyleri ne de dikkat edilmelidir” şeklindeki açıklamaya uygun olarak Evsel Katı Atık tarife cetvelleri hazırlanırken konut dışı yerler için belirlenen tarifelerin başlangıç değerinin konut için belirlenen değerin altında kalmamasına dikkat edilmiştir.
- Evsel katı atık idaresi için gelirlerin devamlılığı önem teşkil ettiğinden tarifeler devamlı bir gelir kaynağı sağlayacak ve ani dalgalanmaları önleyecek şekilde tasarlanmıştır.
- Faturalama için bir tarife yapısı ve türü seçilmiştir.
- Toplanan evsel atık miktarlarının hesabı Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuz’un 71 ’inci sayfasında yer alan veriler ile belediyemiz Temizlik İşleri Müdürlüğü verilerden yararlanılarak yapılmıştır.
Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuzda iki tür tarife tanımlanmış olup bunlar değişken tarife ve sabit tarifedir. Değişken tarife; atık üreticisinin ürettiği atık miktarına bağlı olarak değişen ve atık üreticisinin doğrudan etkileyebildiği tarifeler olup genellikle hususi konteynerleri olan kurum, kuruluşlar, büyük oteller veya uydu kentler gibi yerlerde kolaylıkla uygulanabilir. Belediyemiz özelinde bu tür yapılaşmalar söz konusu olmadığından bu tarife türü tercih edilmemiştir.
Sabit tarifeler atık üretimiyle doğrudan bağlantılı olmayan ve atık üreticisinin davranış değişiklikleri (kaynağında atık azaltma ya da ayırma vb) ile değişmeyen sabit ücretler olarak tanımlanmış olup, hane halkı sayısı, binaların büyüklüğü, ticari kuruluşun türüne dayalı olarak yapılan ücretlendirmeler biçiminde belirlenmiştir.
Belediyemizce izlenen yöntem; sabit tarife uygulanması yöntemi olup tarife grup ve derecelerinin belirlenmesinde belediyemiz bilgi sistemi verileri ile çevre temizlik vergisi verilerinden ve Kılavuzdan yararlanılmıştır. Kılavuzdaki açıklamalar doğrultusunda ibadethaneler, Şehit ve gaziler hesaplama dışında tutulmuştur.
Yıl içinde Evsel Atık Ücreti kapsamına giren veya kapsamdan çıkan aboneler için mükellefiyet, bu durumların meydana geldiği tarihi izleyen ayın başından itibaren tesis edilecek veya sona erdirilecektir.
Yıl içinde işyerinin konuta veya konutun işyerine dönüşmesi veyahut işyerlerinin faaliyet, kapasite, kullanım alanı, koltuk sayısı, personel sayısındaki değişiklikler nedeniyle farklı gruplardan ücretlendirilmesi gereken hallerde; bu hususların gerçekleştiği tarihi izleyen bir ay içinde bildirimde bulunulması zorunludur. Bu yükümlülüğün yerine getirilmediğinin tespit edilmesi durumunda 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu hükümleri uygulanır.
Mükellef türleri ve tarifeler aşağıda tablolarda gösterilmiştir. Konutlar ve konut dışı yerlere ait evsel atık bedelleri 12 eşit takside bölünmüş olup taksit tutarları su faturaları ile birlikte en geç fatura son ödeme tarihine kadar MASKİ’ye ödenecektir. MASKİ tahsil ettiği bedelin tamamını Belediyemize aktaracaktır.
Konut dışı evsel katı atık üreticilerinin evsel atık bedelleri tespit edilirken;
Konut dışı evsel katı atık ücretleri su abonesi olan mükellefler taksit tutarlarını su faturaları ile birlikte en geç fatura son ödeme tarihine kadar MASKİ’ye ödeyecektir.
Tarifelerde bazı gruplar için hesaplama yapılmamıştır. Bunun nedeni belediyemiz sınırları içerisinde o grup kriterlerine uyan kişi, işletme, kurum veya kuruluşların beyanlarının bulunmamasıdır. Hesaplama yapılmayan grup kriterlerine uyan kişi, işletme, kurum veya kuruluşun tarife konusu hizmetten yararlanmaya başlaması halinde hesaplama Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuz ekinde yer alan standartlara göre ilgili olduğu gruba isabet eden atık miktarı hesaplanarak tarifelendirilecektir. Ancak hesaplama yapılan grup içerisinde işyeri bulunmayan dereceler için (Üretilen Atık Miktarı/ Tarifeye Göre Hesaplanan Atık Miktarı) oranı baz alınmak suretiyle miktarlandırma ve ücretlendirme yapılacaktır.
Tablo: (9)
1 TON KATI ATIK MALİYETİ =Maliyet/Toplanan Atık Miktarı
|
Toplam Maliyet
|
Toplanan Atık Miktarı
|
1 Ton Atık Miktarı
|
|
10.489
|
277,91
|
1 Kişi Başına Maliyet
|
Nüfus
|
Maliyet
|
1 Kişi Başı Maliyet
|
Maliyet/Nüfus
|
35.957
|
2.915.010,31
|
81,07
|
Kişi Başına Atık Miktarı =Atık Miktarı/Nüfus
|
TOPLANAN ATIK MİKTARI (TON)
|
GENELNUFUS
|
NÜFUSA GÖRE 1 KİŞİ BAŞINA DÜŞEN ATIK MİKTARI TON Genel Nüfus/Toplanan Atık Miktarı
|
10.489
|
35.957
|
0,29T
|
İlçemizin ekonomik-sosyal yapısına göre evsel katı atık üreticileri 2 gruba ayrılmış olup, konut dışı evsel katı atık üreticilerinin niteliğine göre de evsel katı atık miktarı hesaplanarak, özelliklerine göre detaylı bir tarifelendirme yapılmıştır. Raporun yukarıdaki bölümlerinde açıklandığı üzere yıllık olarak toplanan evsel katı atık miktarı 9.048,23 ton olarak hesaplanmıştır.
Buna göre tarifeye esas mükellefler aşağıdaki şekilde sınıflandırılmıştır.
- Konutlara Ait Evsel Katı Atık Miktarı Hesabı(Grup:1)
Tablo: (10)
KENTSEL KONUTLARDA KULLANILACAK HESAPLAMA DEĞERLERİ
|
1 Ton Evsel Katı Atık Maliyeti (TL)
|
277,91
|
1 Kişi Başına Evsel Katı Atık Maliyeti (TL)
|
81,07
|
Bakanlığın Belirlediği Manisa İli Kentsel Evsel Katı Atık Miktarı Kg /kişi Başı/ Günlük
|
1,10
|
Sarıgöl Belediyesi Kentsel Konut Hane Sayısı
|
7379
|
TUIK Verilerine Göre 2018 Yılı Sarıgöl İlçesi Kentsel Nüfusu
|
14338
|
Hane Başına Ortalama Kişi Sayısı (TUIK)
|
1,94
|
Kentsel Konut Başına Evsel Katı Atık Üretimi ( Kg/Gün)
|
3,89
|
Yıllık Konut Başına Kentsel Evsel Katı Atık Üretim Miktarı (Kg x 365 Gün)
|
1.419,85
|
Yıllık Konut Başına Kentsel Evsel Katı Atık Üretim Miktarı (Ton)
|
1,42
|
Kentsel Konut Başına Evsel Katı Atık Ücreti (TL/Yıl)
|
395,04
|
Toplam Kentsel Konutlarda Katı Atık Ücreti (Kentsel Konut Sayısı X Ücret)
|
2.915.010,31
|
Toplam Kentsel Konutlarda Yıllık Evsel Katı Atık Tonajı (Kentsel Konut Sayısı X Atık Miktarı)
|
10.478,18
|
Kentsel Konut Başına Evsel Katı Atık Aylık Ücreti (395,04 TL x20%/12)
|
6,58
|
Toplam Tahakkuk Edecek Kentsel Konutlarda Evsel Katı Atık Tutarı
|
582.645,84
|
|
|
KIRSAL KONUTLARDA KULLANILACAK HESAPLAMA DEĞERLERİ
|
1 Ton Evsel Katı Atık Maliyeti (TL)
|
277,91
|
1 Kişi Başına Evsel Katı Atık Maliyeti (TL)
|
81,07
|
Bakanlığın Belirlediği Manisa İli Kırsal Evsel Katı Atık Miktarı Kg /kişi Başı/ Günlük (lc)
|
0,98
|
Sarıgöl Belediyesi Kırsal Konut Hane Sayısı
|
10.847
|
TUIK Verilerine Göre 2018 Yılı Sarıgöl İlçesi Kırsal Nüfusu
|
21.619
|
Hane Başına Ortalama Kişi Sayısı (TUIK)
|
1,99
|
Kırsal Konut Başına Evsel Katı Atık Üretimi ( Kg/Gün)
|
2,64
|
Yıllık Konut Başına Kırsal Evsel Katı Atık Üretim Miktarı (Kg x 365 Gün)
|
963,60
|
Yıllık Konut Başına Kırsal Evsel Katı Atık Üretim Miktarı (Ton)
|
0,96
|
Kırsal Konut Başına Evsel Katı Atık Ücreti (TL/Yıl)
|
268,74
|
Toplam Kırsal Konutlarda Katı Atık Ücreti (Kırsal Konut Sayısı X Ücret)
|
2.915.022,78
|
Toplam Kırsal Konutlarda Yıllık Evsel Katı Atık Tonajı (Kırsal Konut Sayısı X Atık Miktarı)
|
10.413,12
|
Kırsal Konut Başına Evsel Katı Atık Aylık Ücreti (268,74 TL x20%/12)
|
4,47
|
Toplam Tahakkuk Edecek Evsel Katı Atık Geliri Kırsal
|
581.833,08
|
Tablo:(11)
KENTSEL VE KIRSAL KONUTLARDAKİ TARİFELER İLE TAHAKKUK TUTARLARI
|
Tarife Adı
|
Konut
Sayısı
|
Aylık
Tarife
|
Yıllık
Tarife
|
Yıllık Toplam Gelir
|
Konut Kentsel
|
7379
|
6,58
|
78,96
|
582.645,84
|
Konut Kırsal
|
10.847
|
4,47
|
53,64
|
581.833,08
|
TOPLAM
|
18.226
|
|
1.164.478,92
|
- Okullar, Kreşler, Dershaneler, vb. Yerlere Ait Evsel Katı Atık Miktarı
Hesabı (Grup:2)
Okul, yurt, kreş, dershane evsel katı atık miktarı hesabında Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuzun 71 ’inci sayfasındaki verilere göre 20 kişilik bir öğrenci grubuna isabet eden evsel atık miktarı 1,3 ton/yıl olarak belirlenmiş olup, bu belirlemeden yola çıkarak bir öğrenciye isabet eden yıllık evsel atık miktarı: 1,3/20=0,065 ton/yıl olarak bulunmuştur.
Okul, yurt, kreş, dershane vb. yerlerin grup derecesine göre öğrenci sayıları alınarak, birim başına belirlenen tutar ile çarpımı sonucu grubun evsel katı atık miktarı hesaplanmış olup, sonrada okul sayıları ile çarpılarak grubun toplam evsel katı atık miktarı hesaplanmıştır. Aşağıdaki tabloda üst ve alt sınır ortalamaları alınarak üretilen evsel katı atık miktarları hesaplanmıştır.
Tablo: (12)
OKUL, DERSHANE, KREŞ, KURS TARİFELER
|
Öğrenci Sayısı
|
ORTALAMA 0,065 TON /YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık
|
.
Toplam Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık
Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
751'den Büyük
|
48,7'dn Büyük
|
1
|
1
|
48,70
|
8.739,19
|
728,27
|
74,94
|
750
|
500
|
48,60
|
32,40
|
2
|
1
|
48,60
|
8.721,25
|
726,77
|
74,78
|
499
|
250
|
32,30
|
16,20
|
3
|
1
|
32,30
|
5.796,22
|
483,02
|
49,70
|
249
|
100
|
16,10
|
6,50
|
4
|
1
|
16,10
|
2.889,14
|
240,76
|
24,77
|
99
|
50
|
6,40
|
3,20
|
5
|
1
|
6,40
|
1.148,48
|
95,71
|
9,85
|
49
|
20
|
3,20
|
1,30
|
6
|
1
|
3,20
|
574,24
|
47,85
|
4,92
|
19
|
0
|
1,30
|
0,00
|
7
|
1
|
1,30
|
233,28
|
19,44
|
2,00
|
|
OKUL, DERSHANE, KREŞ, KURS TAHAKKUK TUTARLARI
|
|
ÖğrenciSayısı
|
ORTALAMA 0,065 TON /YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık
|
Toplam
Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık
Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
751'den Büyük
|
48,7'dn Büyük
|
1
|
0
|
48,70
|
0,0
|
0,0
|
0,0
|
750
|
500
|
48,60
|
32,40
|
2
|
2
|
48,60
|
17.442,50
|
1.453,54
|
149,56
|
499
|
250
|
32,30
|
16,20
|
3
|
3
|
32,30
|
17.388,66
|
1.449,05
|
149,10
|
249
|
100
|
16,10
|
6,50
|
4
|
13
|
16,10
|
37.558,82
|
3.129,90
|
322,01
|
99
|
50
|
6,40
|
3,20
|
5
|
11
|
6,40
|
12.633,28
|
1.052,77
|
108,35
|
49
|
20
|
3,20
|
1,30
|
6
|
5
|
3,20
|
2.871,20
|
239,26
|
24,61
|
19
|
0
|
1,30
|
0,00
|
7
|
1
|
1,30
|
233,28
|
19,44
|
2,00
|
|
TOPLAM
|
34
|
|
88.127,74
|
7.343,96
|
755,63
|
8.2.3 Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Ait Evsel Katı Atık Miktarı Hesabı (Grup 3)
Kamu Kurum ve Kuruluşlarının evsel katı atık miktarı hesabında Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuzun 71 ’inci sayfasındaki verilere göre 4 kişilik bir personel grubuna isabet eden evsel atık miktarı 6,40 ton/yıl olarak belirlenmiş olup, bu belirlemeden yola çıkarak bir personele isabet eden yıllık evsel atık miktarı: 6,40/4=1,60 ton/yıl olarak bulunmuştur.
Kamu Kurum ve Kuruluşlarının grup derecesine göre personel sayıları ortalamaları alınarak, birim başına belirlenen tutar ile çarpımı sonucu grubun evsel katı atık miktarı hesaplanmış olup, sonrada kurum sayıları ile çarpılarak grubun toplam evsel katı atık miktarı hesaplanmıştır.
Aşağıdaki tabloda üst ve alt sınırlamaları alınarak üretilen evsel katı atık miktarları hesaplanmıştır.
Tablo: (13)
KAMU BİNALARI TARİFELER
|
Personel Sayısı
|
ORTALAMA 1,6
TON/YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık
(Kılavuz)
|
Toplam Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
501‘den Büyük
|
295,60'dan Büyük
|
1
|
1
|
295,60
|
53.045,28
|
4.420,44
|
454,86
|
500
|
250
|
295,00
|
147,50
|
2
|
1
|
295,00
|
52.937,61
|
4.411,47
|
453,94
|
249
|
100
|
146,90
|
59,00
|
3
|
1
|
146,90
|
26.361,13
|
2.196,76
|
226,05
|
99
|
50
|
58,40
|
29,50
|
4
|
1
|
58,40
|
10.479,85
|
873,32
|
89,86
|
49
|
20
|
28,90
|
11,80
|
5
|
1
|
28,90
|
5.186,09
|
432,17
|
44,47
|
19
|
5
|
11,20
|
3,00
|
6
|
1
|
11,20
|
2.009,83
|
167,49
|
17,23
|
4
|
0
|
6,40
|
0,00
|
7
|
1
|
6,40
|
1.148,48
|
95,71
|
9,85
|
|
KAMU BİNALARI TAHAKKUK TUTARLARI
|
Personel Sayısı
|
ORTALAMA 1,6 TON/ YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık (Kılavuz)
|
Toplam Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife
(Kılavuz X 10,29)
|
501'den Büyük
|
295,60'dan Büyük
|
1
|
0
|
174,00
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
500
|
250
|
295,00
|
147,50
|
2
|
0
|
295,00
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
249
|
100
|
146,90
|
59,00
|
3
|
0
|
146,90
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
99
|
50
|
58,40
|
29,50
|
4
|
57
|
58,40
|
597.351,45
|
49.779,29
|
5.122,29
|
49
|
20
|
28,90
|
11,80
|
5
|
0
|
28,90
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
19
|
5
|
11,20
|
3,00
|
6
|
0
|
11,20
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
4
|
0
|
6,40
|
0,00
|
7
|
0
|
6,40
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
|
TOPLAM
|
57
|
|
|
|
5.122,29
|
8.2.4 Hastanelere Ait Evsel Katı Atık Miktarı Hesabı (Grup:4)
Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuzun 71 ’inci sayfasında hastaneler ve otellerde yatak başına düşen birim atık miktarı 1,28 olarak hesaplanmıştır. Buna göre gruptaki evsel atık miktarı aşağıda hesaplanmıştır.
Tablo: (14)
HASTANELER VE YURTLAR TARİFELERİ
|
Yatak Sayısı
|
ORTALAMA 1.22
TON /YIL
|
Grup
|
Sayısı
|
Toplam Atık (Kılavuz)
|
Toplam Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak
Tarife (Kılavuz X10,29)
|
751'den Büyük
|
959,40'tan Büyük
|
1
|
1
|
959,40
|
172.163,87
|
14.346,99
|
1.476,31
|
750
|
500
|
958,10
|
638,80
|
2
|
1
|
958,10
|
171.930,58
|
14.327,55
|
1.474,30
|
499
|
300
|
637,50
|
383,30
|
3
|
1
|
637,50
|
114.399,07
|
9.533,26
|
980,97
|
299
|
150
|
382,00
|
191,60
|
4
|
1
|
382,00
|
68.549,72
|
5.712,48
|
587,81
|
149
|
50
|
190,30
|
63,90
|
5
|
1
|
190,30
|
34.149,24
|
2.845,77
|
292,83
|
49
|
20
|
62,60
|
25,60
|
6
|
1
|
62,60
|
11.233,54
|
936,13
|
96,33
|
19
|
0
|
24,30
|
0,00
|
7
|
|
24,30
|
4.360,62
|
363,39
|
37,39
|
|
|
HASTANELER VE YURTLAR TAHAKKUK TUTARLARI
|
Yatak Sayısı
|
ORTALAMA 1,28 TON /YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık (Kılavuz)
|
Aylık Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,23)
|
751‘den Büyük
|
959,40'tan Büyük
|
1
|
0
|
959,40
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
750
|
500
|
958,10
|
638,80
|
2
|
0
|
958,10
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
499
|
300
|
637,50
|
383,30
|
3
|
0
|
637,50
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
299
|
150
|
382,00
|
191,60
|
4
|
4
|
382,00
|
274.198,88
|
22.849,91
|
2.351,79
|
149
|
50
|
190,30
|
63,90
|
5
|
1
|
190,30
|
34.149,24
|
2.845,77
|
292,83
|
49
|
20
|
62,60
|
25,60
|
6
|
0
|
62,60
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
19
|
0
|
24,30
|
0,00
|
7
|
0
|
24,30
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
TOPLAM
|
5
|
|
|
|
2.644,62
|
8.2.5.Yeme, İçme, Eğlence Yer. Marketler(100 m2 üstü) Evsel Atık Miktarı Hesabı(Grup:5)
Her türlü yeme, içme ve eğlence yerleri, banka, akaryakıt istasyonları, fırınlar, pastaneler, ile kullanım alanı 100 m2 üzeri marketler için atık miktarı hesabında Belediyemiz çevre temizlik vergisi kayıtları bilgi sistemi ve ruhsat biriminin kayıtlarından yararlanılmış olup, gruplara göre m2 ortalamaları dikkate alınmıştır. Kılavuzun 71 ’inci sayfasındaki verilere göre 1 m2 ye düşen evsel katı atık miktarı 29,9/49=0,61 ton/yıl olacaktır.
Tablo: (15)
RESTAURANT, LOKANTA, KAHVEHANE, DÜĞÜNSALONU, KÖFTECİ VB. YEME İÇME YERLERİ İLE MARKETLERDEKİ TARİFELER
|
Alan m2
|
ORTALAMA 0,612 TON /YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık
(Kılavuz)
|
Toplam Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuzx 10,29)
|
1001'den
Büyük
|
611,60'den
Büyük
|
1
|
1
|
611,60
|
109.751,32
|
9.145,94
|
941,12
|
1000
|
750
|
611,00
|
458,30
|
2
|
1
|
611,00
|
109.643,65
|
9.136,97
|
940,19
|
749
|
500
|
457,60
|
305,50
|
3
|
1
|
457,60
|
82.116,10
|
6.843,01
|
704,15
|
499
|
250
|
304,90
|
152,80
|
4
|
1
|
304,90
|
54.714,16
|
4.559,51
|
469,17
|
249
|
100
|
152,10
|
61,10
|
5
|
1
|
152,10
|
27.294,27
|
2.274,52
|
234,05
|
99
|
50
|
60,50
|
30,60
|
6
|
1
|
60,50
|
10.856,70
|
904,72
|
93,10
|
49
|
0
|
29,90
|
0,00
|
7
|
1
|
29,90
|
5.365,54
|
447,13
|
46,01
|
RESTAURANT, LOKANTA, KAHVEHANE, DÜĞÜNSALONU, KÖFTECİ VB. YEME İÇME YERLERİ İLE MARKETLERDEKİTAHAKKUK TUTARLARI
|
Alan m2
|
ORTALAMA 0,612 TON /YIL
|
Grup
|
Beyan Sayısı
|
Toplam Atık (Kılavuz)
|
Toplam Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
1001'den
Büyük
|
611,60'den
Büyük
|
1
|
3
|
611,60
|
329.253,96
|
27.437,83
|
2.823,35
|
1000
|
750
|
611,00
|
458,30
|
2
|
3
|
611,00
|
328.930,95
|
27.410,91
|
2.820,58
|
749
|
500
|
457,60
|
305,50
|
3
|
1
|
457,60
|
82.116,10
|
6.843,01
|
704,15
|
499
|
250
|
304,90
|
152,80
|
4
|
10
|
304,90
|
547.141,60
|
45.595,13
|
4.691,74
|
249
|
100
|
152,10
|
61,10
|
5
|
43
|
152,10
|
1.173.653,61
|
97.804,46
|
10.064,08
|
99
|
50
|
60,50
|
30,60
|
6
|
114
|
60,50
|
1.237.663,80
|
103.138,65
|
10.612,96
|
49
|
0
|
29,90
|
0,00
|
7
|
158
|
29,90
|
847.755,32
|
70.646,27
|
7.269,50
|
TOPLAM
|
332
|
|
|
|
38.986,36
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.2.6. Diğer Ticari Olmayan Kurumlar (Dernekler, Sivil Toplum Kuruluşları)(Grup:6)
Dernekler ve sivil toplum kuruluşu gibi yerlerde evsel atık miktarı hesabında Belediyemiz bilgi sistemindeki kayıtlardan yararlanılmıştır. Birim başına düşen evsel katı atık miktarı kılavuzun
71 ’inci sayfadaki verilere göre 1 personele düşen evsel katı atık miktarı (6,6/10=0,66 ton/yıl) 0,66 ton olarak hesaplanmıştır.
Dernekler ve sivil toplum kuruluşlarının grup derecesine göre personel sayılarının ortalamaları alınarak, birim başına belirlenen tutar ile çarpımı sonucu grubun evsel katı atık miktarı hesaplanmış olup, sonrada işyeri sayıları ile çarpılarak grubun toplam evsel katı atık miktarı hesaplanmıştır.
Tablo: (16)
DİĞER CARİ OLMAYAN KURUM TARİFELERİ
|
Personel Sayısı
|
ORTALAMA
0,66 TON / YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık (Kılavuz)
|
Toplam
Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
701'den Büyük
|
460,6'dan Büyük
|
1
|
1
|
460,60
|
82.654,67
|
6.887,89
|
708,76
|
700
|
250
|
459,90
|
164,30
|
2
|
1
|
459,90
|
82.529,06
|
6.877,42
|
707,69
|
249
|
150
|
163,60
|
98,60
|
3
|
1
|
163,60
|
29.358,02
|
2.446,50
|
251,75
|
149
|
100
|
97,90
|
65,70
|
4
|
1
|
97,90
|
17.568,16
|
1.464,01
|
150,65
|
99
|
50
|
65,00
|
32,90
|
5
|
1
|
65,00
|
11.664,25
|
972,02
|
100,02
|
49
|
10
|
32,20
|
6,60
|
6
|
1
|
32,20
|
5.778,29
|
481,52
|
49,55
|
9
|
0
|
5,94
|
0,00
|
7
|
1
|
5,94
|
1.065,93
|
88,83
|
9,14
|
DİĞER CARİ OLMAYAN KURUM TAHAKKUK TUTARLARI
|
Personel Sayısı
|
ORTALAMA
0,66 TON / YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık (Kılavuz)
|
Toplam
Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
701'den Büyük
|
460,6‘dan Büyük
|
1
|
0
|
460,60
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
700
|
250
|
459,90
|
164,30
|
2
|
0
|
459,90
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
249
|
150
|
163,60
|
98,60
|
3
|
0
|
163,60
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
149
|
100
|
97,90
|
65,70
|
4
|
0
|
97,90
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
99
|
50
|
65,00
|
32,90
|
5
|
0
|
65,00
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
49
|
10
|
32,20
|
6,60
|
6
|
0
|
32,20
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
9
|
0
|
5,94
|
0,00
|
7
|
3
|
5,94
|
3.197,79
|
266,48
|
27,42
|
TOPLAM
|
3
|
|
|
|
27,42
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.2.7.Diğer Ticarethaneler (Bakkal, Berber ve Kuaförler, Kırtasiye, Küçük İmalathaneler vb.işyerleri) (Grup:7)
Yukarıdaki grupların kapsamına girmeyen eczaneler, muayenehaneler, ticari, sınaî, zirai ve mesleki faaliyetlerde bulunanlar ile bunların dışında faaliyet gösteren yerler evsel atık miktarı hesabında Belediyemiz bilgi sistemi ile Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünün kayıtlarından yararlanılmıştır. Birim başına düşen evsel katı atık miktarı kılavuzun 71 ’inci sayfasındaki verilere göre diğer ticarethaneler grubu için 10 personel yılda 13,6 ton evsel katı atık belirlenmiş olup, 1 personele düşen evsel katı atık miktarı (13,6/10=1,36 ton/yıl) da 1,36 ton olarak hesaplanmıştır.
Grup derecesine göre personel sayılarının ortalamaları alınarak, birim başına belirlenen tutar ile çarpımı sonucu grubun evsel katı atık miktarı hesaplanmış olup, sonrada işyeri sayıları ile çarpılarak grubun toplam evsel katı atık miktarı hesaplanmıştır.
Tablo: (17)
DİĞER TİCARETHANELER TARİFELERİ
|
Personel Sayısı
|
ORTALAMA 1,36 TON/YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık
(Kılavuz)
|
Toplam Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
701'den
Büyük
|
954,40'den
Büyük
|
1
|
1
|
954,40
|
171.266,62
|
14.272,22
|
1.468,61
|
700
|
250
|
953,00
|
340,40
|
2
|
1
|
953,00
|
171.015,39
|
14.251,28
|
1.466,46
|
249
|
150
|
339,00
|
204,20
|
3
|
1
|
339,00
|
60.833,39
|
5.069,45
|
521,65
|
149
|
100
|
202,90
|
136,10
|
4
|
1
|
202,90
|
36.410,31
|
3.034,19
|
312,22
|
99
|
50
|
134,80
|
68,10
|
5
|
1
|
134,80
|
24.189,79
|
2.015,82
|
207,43
|
49
|
10
|
66,70
|
13,60
|
6
|
1
|
66,70
|
11.969,28
|
997,44
|
102,64
|
9
|
0
|
12,24
|
0,00
|
7
|
1
|
12,24
|
2.196,46
|
183,04
|
18,83
|
DİĞER TİCARETHANELER TAHAKKUK TUTARLARI
|
Personel Sayısı
|
ORTALAMA 1,36 TON/YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık
(Kılavuz)
|
Toplam Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
701'den
Büyük
|
954,40'den Büyük
|
1
|
0
|
954,40
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
700
|
250
|
953,00
|
340,40
|
2
|
0
|
953,00
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
249
|
150
|
339,00
|
204,20
|
3
|
0
|
339,00
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
149
|
100
|
202,90
|
136,10
|
4
|
0
|
202,90
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
99
|
50
|
134,80
|
68,10
|
5
|
13
|
134,80
|
314.467,27
|
26.205,60
|
2.696,55
|
49
|
10
|
66,70
|
13,60
|
6
|
2
|
66,70
|
23.938,56
|
1.994,88
|
205,27
|
9
|
0
|
12,24
|
0,00
|
7
|
930
|
12,24
|
2.042,707,80
|
170.225,65
|
17.516,21
|
|
TOPLAM
|
945
|
|
|
|
20.418,03
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Bürolar:
Büro (Avukatlık, Hukuk, Danışmanlık, vb.) gibi yerlerde evsel atık miktarı hesabında Belediyemiz bilgi sistemindeki kayıtlardan yararlanılmıştır. Birim başına düşen evsel katı atık miktarı kılavuzun 71 ’inci sayfasındaki verilere göre 1 personele düşen evsel katı atık miktarı (2,25/10=0,25ton/yıl)da 0,25 ton olarak hesaplanmıştır.
Dernekler ve sivil toplum kuruluşlarının grup derecesine göre personel sayılarının ortalamaları alınarak, birim başına belirlenen tutar ile çarpımı sonucu grubun evsel katı atık miktarı hesaplanmış olup, sonrada işyeri sayıları ile çarpılarak grubun toplam evsel katı atık miktarı hesaplanmıştır.
Tablo: (18)
BÜRO VB.TARİFELERİ
|
Personel
Sayısı
|
ORTALAMA 0,25 TON /YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık
(Kılavuz)
|
Toplam Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
701'den
Büyük
|
174'den Büyük
|
1
|
1
|
174,00
|
31.224,22
|
2.602,02
|
267,75
|
700
|
250
|
173,70
|
62,10
|
2
|
1
|
173,70
|
31.170,38
|
2.597,53
|
267,29
|
249
|
150
|
61,80
|
37,20
|
3
|
1
|
61,80
|
11.089,98
|
924,17
|
95,10
|
149
|
100
|
37,00
|
24,80
|
4
|
1
|
37,00
|
6.639,63
|
553,30
|
56,93
|
99
|
50
|
24,60
|
12,40
|
5
|
1
|
24,60
|
4.414,46
|
367,87
|
37,85
|
49
|
10
|
12,02
|
2,50
|
6
|
1
|
12,02
|
2.156,98
|
179,75
|
18,50
|
9
|
0
|
2,40
|
0,00
|
7
|
1
|
2,40
|
430,68
|
35,89
|
3,69
|
BÜRO V.B.TAHAKKUK TUTARLARI
|
Personel Sayısı
|
ORTALAMA 0,25 TON /YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık
(Kılavuz)
|
Toplam Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık
Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
701'den
Büyük
|
174'den Büyük
|
1
|
0
|
174,00
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
700
|
250
|
173,70
|
62,10
|
2
|
0
|
173,70
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
249
|
150
|
61,80
|
37,20
|
3
|
0
|
61,80
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
149
|
100
|
37,00
|
24,80
|
4
|
0
|
37,00
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
99
|
50
|
24,60
|
12,40
|
5
|
0
|
24,60
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
49
|
10
|
12,02
|
2,50
|
6
|
0
|
12,02
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
9
|
0
|
2,40
|
0,00
|
7
|
65
|
2,40
|
27.994,20
|
2.332,85
|
240.05
|
TOPLAM
|
65
|
|
27.994,20
|
2.332,85
|
240,05
|
- Oteller ve Yurtlar:
Oteller ve Yurtlar gibi yerlerde evsel atık miktarı hesabında Belediyemiz bilgi sistemindeki kayıtlardan yararlanılmıştır. Birim başına düşen evsel katı atık miktarı kılavuzun 71 ’inci sayfasındaki verilere göre 1 Yatak Sayısına düşen evsel katı atık miktarı(18,70/19=0,985ton/yıl)da 0,985 ton olarakhesaplanmıştır.
Oteller ve Yurtlar gibi yerlerde grup derecesine göre Yatak sayıları alınarak, birim başına belirlenen tutar ile çarpımı sonucu grubun evsel katı atık miktarı hesaplanmış olup, sonrada işyeri sayıları ile çarpılarak grubun toplam evsel katı atık miktarı hesaplanmıştır.
Tablo: (19)
OTEL, PANSİYON TARİFELERİ
|
Yatak
Sayısı
|
ORTALAMA 0,985 TON / YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık (Kılavuz)
|
Toplam Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
500'den
Büyük
|
492,80'den
Büyük
|
1
|
1
|
492,80
|
88.432,72
|
7.369,39
|
758,31
|
499
|
300
|
491,80
|
295,70
|
2
|
1
|
491,80
|
88.253,27
|
7.354,44
|
756,77
|
299
|
200
|
294,70
|
197,10
|
3
|
1
|
294,70
|
52.883,77
|
4.406,98
|
453,48
|
199
|
100
|
196,10
|
98,60
|
4
|
1
|
196,10
|
35.190,05
|
2.932,50
|
301,75
|
99
|
50
|
97,60
|
49,30
|
5
|
1
|
97,60
|
17.514,27
|
1.459,52
|
150,18
|
49
|
20
|
48,30
|
19,70
|
6
|
1
|
48,30
|
8.667,41
|
722,28
|
74,32
|
19
|
0
|
18,70
|
0,00
|
7
|
1
|
18,70
|
3.355,71
|
279,64
|
28,78
|
|
|
OTEL, PANSİYON TAHAKKUK TUTARLARI
|
Yatak
Sayısı
|
ORTALAMA 0,985 TON /YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam Atık (Kılavuz)
|
Toplam Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
500'den
Büyük
|
492,80'den
Büyük
|
1
|
0
|
492,80
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
499
|
300
|
491,80
|
295,70
|
2
|
0
|
491,80
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
299
|
200
|
294,70
|
197,10
|
3
|
0
|
294,70
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
199
|
100
|
196,10
|
98,60
|
4
|
0
|
196,10
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
99
|
50
|
97,60
|
49,30
|
5
|
0
|
97,60
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
49
|
20
|
48,30
|
19,70
|
6
|
2
|
48,30
|
17,334,82
|
1.444,57
|
148,65
|
19
|
0
|
18,70
|
0,00
|
7
|
1
|
18,70
|
3.355,71
|
279,64
|
28,78
|
TOPLAM
|
3
|
|
|
|
177,43
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Sanayi Kuruluşları :
Sanayi Kuruluşları evsel atık miktarı hesabında Belediyemiz bilgi sistemindeki kayıtlardan yararlanılmıştır. Birim başına düşen evsel katı atık miktarı kılavuzun 71’inci sayfasındaki verilere göre 1 personele düşen evsel katı atık miktarı (87,60/24=3,65ton/yıl)da 3,65 ton olarak hesaplanmıştır.
Sanayi Kuruluşları grup derecesine göre personel sayıları alınarak, birim başına belirlenen tutar ile çarpımı sonucu grubun evsel katı atık miktarı hesaplanmış olup, sonrada işyeri sayıları ile çarpılarak grubun toplam evsel katı atık miktarı hesaplanmıştır.
Tablo: (20)
SANAYİ KURULUŞLARI TARİFELERİ
|
Personel Sayısı
|
ORTALAMA 3,65
TON /YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam
Atık
(Kılavuz)
|
Toplam Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
1000'den
Büyük
|
3653,7'den
Büyük
|
1
|
1
|
3.653,70
|
655.654,70
|
54.637,89
|
5.622,24
|
1000
|
500
|
3.650,00
|
1.825,00
|
2
|
1
|
3.650,00
|
654.990,74
|
54.582,56
|
5.616,55
|
499
|
200
|
1.821,40
|
730,00
|
3
|
1
|
1.821,40
|
326.849,35
|
27.237,45
|
2.802,73
|
199
|
100
|
726,40
|
365,00
|
4
|
1
|
726,40
|
130.352,13
|
10.862,68
|
1.117,77
|
99
|
50
|
361,40
|
182,50
|
5
|
1
|
361,40
|
64.853,06
|
5.404,42
|
556,11
|
49
|
25
|
178,90
|
91,30
|
6
|
1
|
178,90
|
32.103,52
|
2.675,29
|
275,29
|
24
|
0
|
87,60
|
0,00
|
7
|
1
|
87,60
|
15.719,78
|
1.309,98
|
134,80
|
SANAYİ KURULUŞLARI TAHAKKUK TUTARLARI
|
Personel Sayısı
|
ORTALAMA 3,65
TON /YIL
|
Grup
|
Beyan
Sayısı
|
Toplam
Atık
(Kılavuz)
|
Toplam Maliyet (Kılavuz)
|
Aylık Maliyet
(Kılavuz)
|
Aylık Uygulanacak Tarife (Kılavuz X 10,29)
|
1000'den
Büyük
|
3653,7'den
Büyük
|
1
|
0
|
3.653,70
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
1000
|
500
|
3.650,00
|
1.825,00
|
2
|
0
|
3.650,00
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
499
|
200
|
1.821,40
|
730,00
|
3
|
0
|
1.821,40
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
199
|
100
|
726,40
|
365,00
|
4
|
0
|
726,40
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
99
|
50
|
361,40
|
182,50
|
5
|
0
|
361,40
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
49
|
25
|
178,90
|
91,30
|
6
|
0
|
178,90
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
24
|
0
|
87,60
|
0,00
|
7
|
1
|
87,60
|
15.719,78
|
1309,98
|
134,80
|
TOPLAM
|
1
|
|
|
|
|
134,80
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.FATURALAMA VE MUHASEBELEŞTİRME
9.1 Faturalama İlkeleri
Konutlar evsel katı atık hizmetlerine ait ücretlendirme yapılan hizmetin karşılığı olarak müstakilen, düzenli aralıklarla su faturaları üzerinden yapılacaktır. Faturalamada aşağıdaki ilkeler dikkate alınacaktır:
- Faturada her bir hizmetin ücreti ayrı ayrı gösterilecektir,
- Fatura katı atık üreticisine/aboneye mahsus tüm gerekli bilgileri içerecektir, (isim, adres,
atık üreticisi/abone numarası vb.)
- Faturada ve düzenleme tarihi ve son ödeme tarihi bulunacaktır,
- Faturanın nasıl ödenebileceği ile ilgili bilgiler faturada belirtilecektir,
- Fatura, her bir hizmet için her tarife türü için gerekli bilgiyi sağlayacaktır.
- Faturalandırma ve katı atı ücreti hizmet verilen mahalle veya bölgeler için geçerlidir. Hizmet verilemeyen yerlerden katı atık ücreti alınmayacak veya faturalandırılmayacaktır. Hizmet verilmeye başlanan yerlerden belirlenen tarife üzerinden faturalandırılacak ve ücret alınacaktır.
- Tarifedeki rakamlara K.D.V. Dahildir.
- İçme suyu abonesi olmayan mükelleflerden tahakkuk edecek bedel, yıl içinde Mayıs ve Kasım aylarında iki eşit taksitte tahsil edilir.
9.2. Muhasebeleştirme
Bütçeleme ve Muhasebeleştirme işlemleri Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğine göre yürütülecektir. Bu raporda yer alan tarifeler nedeniyle elde edilen gelirler sadece katı atık toplanması ve bertarafında kullanılması yasal zorunluluktur. Bu nedenle Gelecek yılın Evsel Atık Tarifesine konu giderler ve giderleştirme belgelerinin örnekleri ayrı bir dosyada izlenir. Tarife hazırlama döneminde faturalandırma ve tahsilât sürecini yürüten birimler ile bu hizmetin yerine getirilmesinden sorumlu ana birimin kullanmış olduğu hizmet binasına ait bakım, onarım, elektrik, su giderleri ödemelerine ilişkin bilgiler ilgili birimlerden alınacak, sistem maliyeti buna göre hesaplanacaktır.
- VATANDAŞIN BİLGİLENDİRİLMESİ
Rapor Belediyemizin İnternet sitesinde ve ilan panolarında yayınlanacaktır. Raporun yayınlandığı tarihten itibaren 30 gün süreyle halkın ve ilgili kuruluşların görüş ve önerilerinin alınmasını sağlamak amacıyla internet sitesinde bir menü oluşturulacak/ tarife raporunda belirtilen mail adresine halkın ve ilgili kuruluşlarının görüşlerini iletmesi sağlanacaktır.
- SÖZLEŞME İMZALANMASI
Raporun ve ilgili Meclis Kararının belediyemiz internet sitesinde ve ilan panolarında yayınlanmasından sonraki 30 gün içerisinde vatandaşlar sözleşme imzalamak veya itiraz etmek üzere belediyemize başvuruda bulunmadıkları takdirde sözleşme hükümleri kabul etmiş ve sözleşme imzalamış sayılır.
- SONUÇ:
Bu rapor 9/8/1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanununun 11 inci maddesine ve 1/5/2003 tarihli ve 4856 sayılı Çevre ve Orman Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 9 uncu maddesine dayanılarak hazırlanan Atıksu Altyapı Ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul Ve Esaslara ilişkin Yönetmelik ve bu yönetmeliğin 6’ncı maddesine göre çıkarılan Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuzda belirtilen ilke ve yöntemler ile 27/10/2010 tarihli ve 27742 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmeliğin geçici 1 inci maddesine dayanılarak evsel atık tarifelerinin oluşturulması amacıyla hazırlanmıştır. Kılavuzda belirtilen yöntemler kullanılarak atık miktarlarına isabet eden maliyetler yüklenici grubuna dağıtılarak yüklenilen tüm maliyet yansıtılmıştır.
Görüş ve öneriler için mail adresi:info@sarigol.bel.tr
2020 YILI SARIGÖL BELEDİYESİEVSEL KATI ATIKTOPLAMA HİZMETİ ÜCRET TARİFESİ
Tarife Adı
|
Aylık Tarife Konut Başına
|
KONUT KENTSEL
|
6,58
|
KONUT KIRSAL
|
4,47
|
BÜROLAR
|
Personel Sayısı
|
0,25
|
GRUP
|
Aylık Tarife
|
701'den Büyük
|
174'den Büyük
|
1
|
267,75
|
700
|
250
|
173,70
|
62,10
|
2
|
267,29
|
249
|
150
|
61,80
|
37,20
|
3
|
95,10
|
149
|
100
|
37,00
|
24,80
|
4
|
56,9
|
99
|
50
|
24,60
|
12,40
|
5
|
37,85
|
49
|
10
|
12,02
|
2,50
|
6
|
18,50
|
9
|
0
|
2,40
|
0,00
|
7
|
3,69
|
HASTANELER
|
Yatak Sayısı
|
1,28
|
GRUP
|
Aylık Tarife
|
751‘den Büyük
|
959,40'tan Büyük
|
1
|
1.476,31
|
750
|
500
|
958,10
|
638,80
|
2
|
1.474,30
|
499
|
250
|
637,50
|
383,30
|
3
|
980,97
|
299
|
100
|
382,00
|
191,60
|
4
|
587,81
|
149
|
50
|
190,30
|
63,90
|
5
|
292,83
|
49
|
20
|
62,60
|
25,60
|
6
|
96,33
|
19
|
0
|
24,30
|
0,00
|
7
|
37,39
|
OKUL,DERSHANE,KREŞ,KURS
|
Öğrenci Sayısı
|
0,065
|
GRUP
|
Aylık Tarife
|
751‘den Büyük
|
48,7'den Büyük
|
1
|
74,94
|
750
|
500
|
48,60
|
32,40
|
2
|
74,78
|
499
|
250
|
32,30
|
16,20
|
3
|
49,70
|
249
|
100
|
16,10
|
6,50
|
4
|
24,77
|
99
|
50
|
6,40
|
3,20
|
5
|
9,85
|
49
|
20
|
3,20
|
1,30
|
6
|
4,92
|
29
|
0
|
1,30
|
0,00
|
7
|
2,00
|
RESTAURANT,LOKANTA,KAHVEHANE,DÜĞÜN SALONU,KÖFTECİ vb. YEME
|
|
İÇME YERLERİ ve MARKETLER
|
|
Alan (М2) |
|
0,612
|
GRUP
|
Aylık Tarife
|
1001'den Büyük
|
611,60'den Büyük
|
1
|
941,12
|
1000
|
750
|
611,00
|
458,30
|
2
|
940,19
|
749
|
500
|
457,60
|
305,50
|
3
|
704,15
|
499
|
250
|
304,90
|
152,80
|
4
|
469,17
|
249
|
100
|
152,10
|
61,10
|
5
|
234,05
|
99
|
50
|
60,50
|
30,60
|
6
|
93,10
|
49
|
0
|
29,90
|
0,00
|
7
|
46,01
|
DİĞER CARİ OLMAYAN KURUMLAR
|
Personel Sayısı
|
0,66
|
GRUP
|
Aylık Tarife
|
701'den Büyük
|
460,6'den Büyük
|
1
|
708,76
|
700
|
250
|
459,90
|
164,30
|
2
|
707,69
|
249
|
150
|
163,60
|
98,60
|
3
|
251,75
|
149
|
100
|
97,90
|
65,70
|
4
|
150,65
|
99
|
50
|
65,00
|
32,90
|
5
|
100,02
|
49
|
10
|
32,20
|
6,60
|
6
|
49,55
|
9
|
0
|
5,94
|
0,00
|
7
|
9,14
|
|
DİĞER TİCARETHANELER
|
Personel Sayısı
|
1,36
|
GRUP
|
Aylık
Tarife
|
701'den Büyük
|
954,40'den Büyük
|
1
|
1.468,61
|
700
|
250
|
953,00
|
340,40
|
2
|
1.466,46
|
249
|
150
|
339,00
|
204,20
|
3
|
521,65
|
149
|
100
|
202,90
|
136,10
|
4
|
312,22
|
99
|
50
|
134,80
|
68,10
|
5
|
207,43
|
49
|
10
|
66,70
|
13,60
|
6
|
102,64
|
9
|
0
|
12,24
|
0,00
|
7
|
18,83
|
KAMU BİNALARI
|
Personel Sayısı
|
1,6
|
GRUP
|
Aylık
Tarife
|
501'den Büyük
|
295,60'dan Büyük
|
1
|
454,86
|
500
|
250
|
295,00
|
147,50
|
2
|
453,94
|
249
|
100
|
146,90
|
59,00
|
3
|
226,05
|
99
|
50
|
58,40
|
29,50
|
4
|
89,86
|
49
|
20
|
28,90
|
11,80
|
5
|
44,47
|
19
|
5
|
11,20
|
3,00
|
6
|
17,23
|
4
|
0
|
6,40
|
0,00
|
7
|
9,85
|
OTEL,PANSİYON
|
Yatak Sayısı
|
0,985
|
GRUP
|
Aylık
Tarife
|
500'den Büyük
|
492,80'den Büyük
|
1
|
758,31
|
499
|
300
|
491,80
|
295,70
|
2
|
756,77
|
299
|
200
|
294,70
|
197,10
|
3
|
453,48
|
199
|
100
|
196,10
|
98,60
|
4
|
301,75
|
99
|
50
|
97,60
|
49,30
|
5
|
150,18
|
49
|
20
|
48,30
|
19,70
|
6
|
74,32
|
19
|
0
|
18,70
|
0,00
|
7
|
28,78
|
SANAYİ KURULUŞLARI
|
Personel Sayısı
|
3,65
|
GRUP
|
Aylık
Tarife
|
1000'den Büyük
|
3653,7'den Büyük
|
1
|
5.622,24
|
1000
|
500
|
3.650,00
|
1.825,00
|
2
|
5.616,55
|
499
|
200
|
1.821,40
|
730,00
|
3
|
2.802,73
|
199
|
100
|
726,40
|
365,00
|
4
|
1.117,77
|
99
|
50
|
361,40
|
182,50
|
5
|
556,11
|
49
|
25
|
178,90
|
91,30
|
6
|
275,29
|
24
|
0
|
87,60
|
0,00
|
7
|
134,80
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muammer İNER Nuray ŞENCAN Fatma ASLAN Mehmet DURAN Ayhan DİLEK
Başkan Başkan Vekili Üye Üye Üye